buchspektrum Internet-Buchhandlung

Neuerscheinungen 2014

Stand: 2020-02-01
Schnellsuche
ISBN/Stichwort/Autor
Herderstraße 10
10625 Berlin
Tel.: 030 315 714 16
Fax 030 315 714 14
info@buchspektrum.de

Fumiyo Kagawa, David Selby (Beteiligte)

Sustainability frontiers


Critical and Transformative Voices from the Borderlands of Sustainability Education
Ed.: Selby, David; Kagawa, Fumiyo
2014. 295 S. 210 mm
Verlag/Jahr: VERLAG BARBARA BUDRICH 2014
ISBN: 3-86649-476-9 (3866494769)
Neue ISBN: 978-3-86649-476-3 (9783866494763)

Preis und Lieferzeit: Bitte klicken


This book offers an important starting point for broaching [...] questions in the field of sustainable development, particularly those focused on the need to pluralise different modes of being.
Development Education and Climate Change 21/2015

In den 14 Artikeln... untersuchen Wissenschaftler/-innen aus Asien, Australien, Europa, Nord- und Südamerika das Konzept BNE und dessen Anwendung kritisch und fordern, dieses als ganzheitliches Paradigma wahrzunehmen.
World University Service, 02.04.2015

Europäische, amerikanische und asiatische WissenschafterInnen beleuchten den Forschungsstand und die Facetten der Umwelterziehung und Erziehung zu nachhaltiger Entwicklung. Veranschaulicht durch Erfahrungsberichte werden Erziehung für die Bewältigung des Klimawandels, Konsumentenpädagogik und Friedenserziehung erörtert, wobei die Sicht der Entwicklungsländer besonderes Augenmerk findet.
Centrum3.at, 11.03.2015
Education for sustainable development, the educational offshoot of the concept of ´sustainable development´, has rapidly become the predominant educational response to the global environmental crisis. The authors apply a critical lens to the field and find it wanting in many regards. Sustainability Frontiers is an international, academic non-governmental organization based in Canada and the United Kingdom. It engages in research and innovation in the broad fields of sustainability and global education challenging dominant assumptions and current orthodoxies as it seeks to foster learner empowerment and action. It places particular emphasis on climate change, disaster risk reduction and peacebuilding and their implications for the nature and directions of sustainability education.
David Selby is the Founding Director at Sustainability Frontiers and adjunct professor at Mount St Vincent University, Nova Scotia, Canada.
Fumiyo Kagawa is the Research Director at Sustainability Frontiers.