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Neuerscheinungen 2016

Stand: 2020-02-01
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Malcolm McDonald

Malcolm McDonald on Marketing Planning


2nd ed. 2016. 234 mm
Verlag/Jahr: KOGAN PAGE 2016
ISBN: 0-7494-7821-7 (0749478217)
Neue ISBN: 978-0-7494-7821-6 (9780749478216)

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Malcolm McDonald on Marketing Planning is a clear and concise guide to the benefits of rigorous marketing planning, and shows how to produce a marketing plan which works in the real world.
A primer for marketing professionals and students, the second edition of Malcolm McDonald on Marketing Planning provides a clear guide to marketing planning. Focussing on the practical application of marketing planning this book will guide readers through the production of a marketing plan that has real world application. Key content includes defining markets and segments, setting marketing objectives and strategies, advertising and sales promotion strategies, and price and sales strategies.
With an emphasis on practicality this fully revised second edition has been thoroughly overhauled to contain new content on the essentials of marketing planning and the strategic marketing process.
Prof. Malcolm McDonald MA (Oxon) MSc, PhD, D.Litt., FCIM FRSA ist durch seine Publikationen, darunter den Lehrbuchklassiker zum Thema Marketingpläne, international als einer der führenden Marketingexperten bekannt; er hat als Professor und Direktor der Cranfield School of Marketing in Oxford gelehrt und als Marketingdirektor in der Industrie gearbeitet. Er hat zwei Masterabschlüsse in Wirtschaftswissenschaft und Geisteswissenschaft und in beiden Gebieten promoviert. Er ist Autor von zahlreichen Fachbüchern und Fachbeiträgen, darüber hinaus ist er in Consulting und Weiterbildung international tätig.