buchspektrum Internet-Buchhandlung

Neuerscheinungen 2017

Stand: 2020-02-01
Schnellsuche
ISBN/Stichwort/Autor
Herderstraße 10
10625 Berlin
Tel.: 030 315 714 16
Fax 030 315 714 14
info@buchspektrum.de

Gavin Dudeney, Nicky Hockly (Beteiligte)

Going Mobile


Teaching with hand-held devices
2017. 120 S. 247 mm
Verlag/Jahr: KLETT SPRACHEN; DELTA PUBLISHING 2017
ISBN: 1-909783-06-4 (1909783064) / 3-12-501353-4 (3125013534)
Neue ISBN: 978-1-909783-06-5 (9781909783065) / 978-3-12-501353-7 (9783125013537)

Preis und Lieferzeit: Bitte klicken


Going Mobile erklärt, wie mobile Endgeräte im Englischunterricht auf fundierte und pädagogische Weise eingesetzt werden können. Im Zeitalter der digitalen Revolution gibt das Buch so die dringend benötigte Unterstützung für den modernen Unterricht. Es behandelt folgende Fragen:

Wie kann man das Beste aus den aktell erhältlichen mobilen Endgeräten für den Unterricht herausholen?
Wie kann man die vielen Probleme lösen, die dem Erfolg im Wege stehen?
Wie können wir Technologie in unsere Lehrinstitutionen integrieren?
Going Mobile explains, and then demonstrates with practical activities, how to use mobile devices in English Language Teaching in a principled and pedagogically sound way. It is a pioneering book, directed towards teachers - and therefore towards learners - in the age of the digital revolution, and it breaks new ground by offering much-needed support in our 21st-century classrooms.

How to take advantage of the hand-held devices now available
How to face the many challenges that stand in the way of success
How to incorporate the technology across our teaching institutions

Going Mobile contains three distinct parts which focus in turn on theory, practice and development:

Part A introduces us to teaching with mobile devices, and the apps we can take advantage of. It covers the important questions we often ask, the issues we frequently face and the challenges we invariably encounter.
Part B is full of classroom activities spread over five chapters - from a first analytical, yet entertaining, look at the use of mobile devices, to the staged and sensible exploitation of text, image, audio and, finally, video.
Part C takes us further, both in our classes - by way of longer activities and projects - and in our institutions - where we are encouraged to incorporate mobile teaching and mobile learning progressively and systematically.