buchspektrum Internet-Buchhandlung

Neuerscheinungen 2017

Stand: 2020-02-01
Schnellsuche
ISBN/Stichwort/Autor
Herderstraße 10
10625 Berlin
Tel.: 030 315 714 16
Fax 030 315 714 14
info@buchspektrum.de

Hugh Dellar, Andrew Walkley (Beteiligte)

Teaching Lexically


Principles and practice
2017. 152 S. 247 mm
Verlag/Jahr: KLETT SPRACHEN; DELTA PUBLISHING 2017
ISBN: 1-909783-22-6 (1909783226) / 3-12-501361-5 (3125013615)
Neue ISBN: 978-1-909783-22-5 (9781909783225) / 978-3-12-501361-2 (9783125013612)

Preis und Lieferzeit: Bitte klicken


Teaching Lexically beschreibt den lexikalischen Blick auf die Sprache und wie er sich von dem traditionellen "Grammatik-und-Wortschatz-Blick" unterscheidet. Anschließend werden die Konsequenzen daraus für den Unterrichtsalltag diskutiert. Drei Ideen stehen im Zentrum von Teaching Lexically:

Grammatik und Wortschatz lassen sich besser gemeinsam unterrichten als getrennt.
Inhalte sind absolut zentral.
Der Unterricht muss reich an Input sein; und der Input muss nützlich sein.

Der Band enthält drei Teile, die sich Theorie, Praxis und Entwicklung widmen:

Teil A bietet eine detaillierte Erklärung der zentralen Ideen hinter lexikalischem Unterricht
Teil B enthält eine Sammlung von Aktivitäten, die die Unterrichtsprinzipien für Grammatik, Wortschatz usw. in die Praxis umsetzen
Teuk C spricht einige der Probleme und Implikationen der Frage an, wo und wie lexikalischer Unterricht eingesetzt werden kann.

Teaching Lexically shows what a lexical view of language looks like, and explores how it differs from a more traditional ´grammar + words´ view. It then considers what implications such a view might have for classroom practice. At the heart of Teaching Lexically are three main ideas:

Grammar and vocabulary are both taught better in combination.
Context is absolutely central.
Classrooms need to be input-rich; and input needs to be useful.

Teaching Lexically contains three distinctive parts which focus in turn on theory, practice and development.

Part A provides a detailed exploration of the core ideas behind lexical teaching. The authors begin with the principles that explain how and why people learn, before presenting two competing views of language - ´grammar + words´ (and skills) and a lexical view. They close with an in-depth exploration of how language looks when seen from a lexical perspective.

Part B contains a bank of activities that puts into practice the particular principles related to such areas of teaching as vocabulary, grammar, reading, listening, and so on. These activities are designed to be applied to any classroom material, and to help teachers build up their own repertoire of lexically-rooted techniques.

Part C addresses some of the issues and implications involved in where and how lexical teaching may be applied. It also considers how teacher training and development can become more lexically-oriented, finally suggesting ways to develop as a lexical materials writer.