buchspektrum Internet-Buchhandlung

Neuerscheinungen 2017

Stand: 2020-02-01
Schnellsuche
ISBN/Stichwort/Autor
Herderstraße 10
10625 Berlin
Tel.: 030 315 714 16
Fax 030 315 714 14
info@buchspektrum.de

Emma Cocker, Nikolaus Gansterer, Mariella Greil (Beteiligte)

Choreo-graphic Figures


Deviations from the Line
Herausgegeben von Gansterer, Nikolaus; Cocker, Emma; Greil, Mariella
2017. 390 S. zahlr. farb. Abb. 229 mm
Verlag/Jahr: DE GRUYTER 2017
ISBN: 3-11-054660-4 (3110546604)
Neue ISBN: 978-3-11-054660-6 (9783110546606)

Preis und Lieferzeit: Bitte klicken


Choreo-graphic Figures: Deviations from the Line inszeniert einen disziplinübergreifenden und inter-subjektiven Begegnungsraum zwischen Choreographie, Schreiben und Zeichnen, um mit genuin künstlerischen Mitteln jene Formen des Denken-Fühlen-Wissens zu erforschen, die im Spannungsfeld kollaborativer Praxis entstehen.

Die Publikation ist als Werkstatt und Laboratorium konzipiert, das kritische Überlegungen und experimentelle Herangehensweisen in Bezug auf die qualitativ-prozessualen, ästhetisch-epistemologischen und ethisch-empathisch Dynamiken des performativen Handelns entwickelt. Die Aufmerksamkeit wird systematisch auf jene affektiven Wirkkräfte und situativen Intensitäten gelenkt, die vor, zwischen und unterhalb klar lesbarer Gesten künstlerischer Praktiken agieren.
Choreo-graphic Figures: Deviations from the Line stages a beyond-disciplinary, inter-subjective encounter between the lines of choreography, drawing and writing, for exploring those forms of thinking-feeling-knowing produced through collaborative exchange, in the slippage and deviation, as different modes of practice enter into dialogue, overlap, collide. The publication is conceived as a studio-laboratory in itself, drawing together critical reflections and experimental practices that focus on the how-ness - the qualitative-procedural, aesthetic-epistemological and ethical-empathetic dynamics - within shared artistic exploration, directing attention to an affective realm of forces and intensities existing before, between and beneath the more readable gestures of artistic practice.
Preface: Emma Cocker, Nikolaus Gansterer, Mariella Greil

Method Lab I: Cocker, Gansterer, Greil

Unlined: Andreas Spiegl

What If: Krassimira Kruschkova

Towards the Un-disciplinary: Cocker, Gansterer, Greil

The Thing: Brandon LaBelle

On Radical Aesthetics: Alex Arteaga

How-ness: Cocker, Gansterer, Greil

Figuring x Figure: Cocker, Gansterer, Greil

Elemental Figures: Cocker, Gansterer, Greil

Aesthetic Epistemologies: Dieter Mersch

Writing Experiment: Jeanette Pacher

Aspects of un-disciplinary Listening: Werner Moebius

When-ness: Cocker, Gansterer, Greil

Practices of Attention: Cocker, Gansterer, Greil

Practices of Conversation: Cocker, Gansterer, Greil

Practices of Notation: Cocker, Gansterer, Greil

Practices of Wit(h)nessing: Cocker, Gansterer, Greil

I am a Loudspeaker: Christine de Smedt

Take Me to the Bridge: PA Skantze

Empathetic Figures: Cocker, Gansterer, Greil

Sensorial Bodies: Arno Böhler

Trialogue I: Emma Cocker, Mariella Greil, Adrian Heathfield

Method Lab II: Cocker, Gansterer, Greil

Overchallenge as an artwork: Helmut Ploebst

Ventilating Words: Jörg Piringer

Transformative Figures: Cocker, Gansterer, Greil

Score drawings: Nikolaus Gansterer

The Riddle of the Score: Karin Harasser

Writing Ourselves: Alva No‰

Embodied Diagrammatics: Cocker, Gansterer, Greil

Score it!: Lilia Mestre

Measures for Creating Space: Gerhard Dirmoser, Christopher Dell

Where-ness: Cocker, Gansterer, Greil

Choreo-graphic Index

Appendix: Biographies, Imprint and Acknowledgments
Nikolaus Gansterer, Univ. f. angew. Kunst Wien, Österreich; Emma Cocker, Nottingham Trent University, UK; Mariella Greil, Wien, Österreich