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Neuerscheinungen 2017

Stand: 2020-02-01
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Friedrich Kiessling, Rainer Puschmann, Axel Schmieder (Beteiligte)

Contact Lines for Electrical Railways


Planning - Design - Implementation - Maintenance
Mitarbeit: Kiessling, Friedrich; Puschmann, Rainer; Schmieder, Axel
3. Aufl. 2017. 1104 S. m. 824 Farbabb. u. 211 Tab. 250 mm
Verlag/Jahr: PUBLICIS MCD 2017
ISBN: 3-89578-420-6 (3895784206)
Neue ISBN: 978-3-89578-420-0 (9783895784200)

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Die elektrische Traktion ist aus ökologischer und ökonomischer Sicht die günstigste Art der Energieversorgung für Bahnen. Die Zuverlässigkeit des Bahnbetriebs hängt wesentlich von den Fahrleitungen ab, die ihre Aufgabe unter allen klimatischen Bedingungen mit hoher Verfügbarkeit und geringem Instandhaltungsaufwand erfüllen sollen. Die Energieversorgung der Fahrzeuge ist eine besondere Herausforderung, wenn die Geschwindigkeiten mehr als 250 km/h betragen.

In ihrem weltweit anerkannten Standardwerk bieten die Autoren eine profunde Beschreibung der theoretischen Grundlagen, des mechanischen und elektrischen Aufbaus sowie der Errichtung, des Betriebs und der Instandhaltung von Fahrleitungen im Nah- und Fernverkehr, einschließlich des Hochgeschwindigkeitsverkehrs.

Mitarbeitern der Bahnunternehmen und der Hersteller von Fahrleitungen, Studierenden und Berufseinsteigern bietet das Buch praktische Leitlinien für die Planung und Ausführung von Anlagen, Produktbeschreibungen, technische Daten, Normen und weitere Grundlagen. Das Buch befasst sich auch mit dem Zusammenwirken der einzelnen Komponenten der Energieversorgung und kann so beratenden Ingenieuren zur Planung von Anlagen und von Schnittstellen zu anderen Teilsystemen elektrischer Bahnen dienen. Abgerundet wird das Buch durch Beispiele existierender Anlagen aus unterschiedlichen Ländern.
Electric traction is the most favourable type of power supply for electric railways from both an ecological and an economic perspective. In the case of urban mass transit and high-speed trains it is the only possible type of traction. Its reliability largely depends on contact lines, which must operate in all climatic conditions with as high availability and as little maintenance as possible. Extreme demands arise when overhead contact lines are required to provide reliable and safe power transmission to traction vehicles travelling at speeds in excess of 250 km/h.

The authors have used their worldwide experience to provide comprehensive descriptions of configuration, mechanical and electrical design, installation, operation and maintenance of contact lines for local and long-distance transportation systems, including high-speed lines.

In this book, railway company professionals and manufacturers of contact line systems, students and those embarking on a career in this field will find practical guidance in the planning and implementation of systems, product descriptions, specifications and technical data, including standards and other regulations. Special emphasis is laid on the interaction of the individual components of power supply, especially between contact lines and pantographs. Since large sections of the book are dedicated to system aspects, consultant engineers can also use it as a basis for designing systems as well as interfaces to other subsystems of electric railway engineering. The contents of the book are rounded off by examples of running systems.
Power supply systems - Requirements and specifications - Contact line types and designs - Rating of overhead contact lines - Currents and voltages - Current return circuit and earthing - Thermal rating of conductors - Electromagnetic interferences - Line protection and fault location - Interaction of pantograph and overhead contact line - Components - Project design - Cross-span structures, poles and foundations - Designs for special applications - Construction, acceptance and commissioning - Examples of running systems from many countries - Management and maintenance