Neuerscheinungen 2013Stand: 2020-01-07 |
Schnellsuche
ISBN/Stichwort/Autor
|
Herderstraße 10 10625 Berlin Tel.: 030 315 714 16 Fax 030 315 714 14 info@buchspektrum.de |
Patsy M. Lightbown, Nina Spada
(Beteiligte)
How Languages are Learned
4th ed. 2013. 272 S. 246 mm
Verlag/Jahr: OXFORD UNIVERSITY PRESS ELT 2013
ISBN: 0-19-454126-6 (0194541266)
Neue ISBN: 978-0-19-454126-8 (9780194541268)
Preis und Lieferzeit: Bitte klicken
Diese gut lesbare Einführung stellt die wichtigsten Theorien zum Erst- und Zweitsprachenerwerb vor und erläutert ihre praktische Anwendung im Unterricht. So können Lehrer/innen die Vorzüge verschiedener Methoden besser beurteilen und die Zeit mit ihren Schüler/innen optimal nutzen. Der komplett überarbeitete Praxisteil berücksichtigt die große Vielfalt der ethnischen, kulturellen und linguistischen Hintergründe der Lernenden.
This prize-winning, readable introduction to research in language acquisition is recommended reading for second language teachers worldwide.
How Languages Are Learned, 4th edn. P. Lightbown & N. Spada. (2013) Oxford U. Press. ISBN 978-0-19-454126-8; 256pp+. This edition of the standard introductory work on this subject is over 20 pp. longer than the 3rd edition. A strong feature of this admirable book is its concise, clear summaries of important research findings. The chapters are; Language learning in early childhood, Second language learning (SLL), Individual differences in SLL, Explaining SLL, Observing learning and teaching in the SL classroom, SLL in the classroom, and Popular ideas about language learning revisited. Extra activities, study questions, and videos are available online at www.oup.com/elt/teacher/hlal The Teacher Trainer Journal, Vol 29/3