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Neuerscheinungen 2013

Stand: 2020-01-07
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Rainer Fuchs, Kamales Lardi (Beteiligte)

Social Media Strategy


Step-by-Step Guide to Building Your Social Business
Ed. by Lardi, Kamales; Fuchs, Rainer
1st Ed. 2013. 108 p. w. num. col. ill. 240 mm
Verlag/Jahr: VDF HOCHSCHULVERLAG AG 2013
ISBN: 3-7281-3557-7 (3728135577)
Neue ISBN: 978-3-7281-3557-5 (9783728135575)

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Social Media gewinnen in Unternehmen unter Begriffen wie Business 2.0 mehr und mehr an Bedeutung. Sie dienen als bilaterales Kommunikationsmittel z.B. bei der Suche nach Talenten und im Kundenbeziehungsmanagement, werden aber auch unternehmensintern erfolgreich einsetzt, sei es zur Kommunikation von internen Informationen, im Rahmen des Innovationsmanagements oder zur Schulung und Weiterbildung von Mitarbeitern.
Im Rahmen dieses Buches werden Social Media aktuell und aus dem europäischen Blickwinkel beleuchtet. Hierzu wird zunächst ein eigens entwickeltes Framework ausgerollt und dessen praktische Implementierung anhand eines Step-by-Step-Guides in 10 Schritten verdeutlicht.
Erfahrungen verschiedener Unternehmen stellen den Praxisbezug her.
The Social Media Strategy Framework presented in this book offers a unique and comprehensive end-to-end approach. It takes a company from the point of understanding the value of social media for business to the point of implementing a solution that meets its business needs.

The Framework is distinguished by several elements:
- It focuses on building a sustainable use for social media along the business value chain.
- It aligns with company strategic objectives and business context.
- It identifies key elements to create a strong foundation for social media use in the company.
- It separates internal and external social media uses.
- It is NOT a technology implementation.

Additionally, the case studies presented in this book and on the corresponding website highlight successful social media implementation in business by companies in Europe.