Neuerscheinungen 2014Stand: 2020-02-01 |
Schnellsuche
ISBN/Stichwort/Autor
|
Herderstraße 10 10625 Berlin Tel.: 030 315 714 16 Fax 030 315 714 14 info@buchspektrum.de |
Manuel Zander
The Effects of E-Commerce with Groceries on Germany´s Food Industry
2014. 16 S. 210 mm
Verlag/Jahr: GRIN VERLAG 2014
ISBN: 3-656-83111-4 (3656831114)
Neue ISBN: 978-3-656-83111-2 (9783656831112)
Preis und Lieferzeit: Bitte klicken
Seminar paper from the year 2013 in the subject Economics - Micro-economics, grade: 8,5, Maastricht University (School of Business and Economics), course: International Business, language: English, abstract: This paper explains general aspects of E-Commerce with groceries and focuses on potential customers as well as on factors influencing the suppliers. Besides, it deals with recent characteristics of Germany´s food industry, hence concentrates on the actual demand and supply at both the retail sector and the online trading sector. Subsequently, possible effects of E-Commerce with groceries on the food market are described and summarized.
Diese Arbeit befasst sich mit den wichtigsten Aspekten von E-Commerce mit Lebensmitteln, mit potentiellen Zielgruppen, und mit verschiedenen Faktoren, die die Service-Anbieter beeinflussen. Des Weiteren wird die aktuelle Situation der deutschen Lebensmittelindustrie beschrieben - mit Bezug auf "traditionelle" Einzelhändler sowie Online-Händler. Schließlich werden mögliche Auswirkungen auf die Nahrungsmittelindustrie analysiert und zusammengefasst.