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Neuerscheinungen 2016

Stand: 2020-02-01
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Heinz-Werner Nienstedt, Stephan Russ-Mohl, Bartosz Wilczek (Beteiligte)

Journalism and Media Convergence


Ed. by Heinz-Werner Nienstedt, Stephan Russ-Mohl and Bartosz Wilczek
2016. VI, 170 S. 230 mm
Verlag/Jahr: DE GRUYTER 2016
ISBN: 3-11-048456-0 (3110484560)
Neue ISBN: 978-3-11-048456-4 (9783110484564)

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Ziel der interdisziplinären Schriftenreiheist es, die Auswirkungen der Digitalisierung auf die Medien, Kommunikationsformen, Medienmärkte und das Mediennutzungsverhalten zu untersuchen, dieVeränderungsprozesse im sozialen, kulturellen, politischen, ökonomischen und rechtlichen Bereich zu analysieren, um die daraus erwachsenen Potentiale und Konfliktfelder kritisch zu reflektieren und wissenschaftlich aufzuarbeiten.
The interdisciplinary series examines the effects of digitization on existing media, forms of communication, educational institutions, media markets and the use of media in the population at large. The series also highlights the changes taking place in social, cultural, political, economic and legal spheres. Its aim is to create a critical record of this new cultural potential and its creative opportunities and to study them in depth.
Journalism is under ever-increasing pressure, due in large part to the phenomenon of media convergence. Not only does media convergence redefine the tasks of journalists and newsrooms, it also re-shapes the business environments of media companies. In this book, international media practitioners and researchers describe and analyze the relationships between media convergence and advertising, public relations, social media and other areas of communication posing a challenge to journalism.
Stephan Ruß-Mohl, Università della Svizzera italiana, Switzerland; Heinz-Werner Nienstedt, Uni Mainz; Bartosz Wilczek, Switzerland.