Neuerscheinungen 2017Stand: 2020-02-01 |
Schnellsuche
ISBN/Stichwort/Autor
|
Herderstraße 10 10625 Berlin Tel.: 030 315 714 16 Fax 030 315 714 14 info@buchspektrum.de |
Megan M. Fontanella, Stefan Koldehoff, Chris Stolwijk
(Beteiligte)
The Thannhauser Gallery
Marketing Van Gogh
Mitarbeit: Koldehoff, Stefan; Stolwijk, Chris; Fontanella, Megan M.
2017. 328 S. w. 95 col. and 75 b&w ill. 266 mm
Verlag/Jahr: YALE UNIVERSITY PRESS 2017
ISBN: 0-300-22659-4 (0300226594)
Neue ISBN: 978-0-300-22659-1 (9780300226591)
Preis und Lieferzeit: Bitte klicken
While legend has it that Vincent van Gogh (1853-1890) sold only one work during his lifetime, it was not long after his death that sales of his paintings began to shatter auction house records. In this carefully researched book, leading Van Gogh scholars provide us with a glimpse into classified client files and illuminate the critical role that the Thannhauser Gallery occupied in cultivating and shaping an early clientele for the artist´s works. Founded in Munich in 1909, the Thannhauser Gallery was Germany´s preeminent promoter of the avant-garde in the decades before World War II. In other European cities and in New York, the business thrived, selling an impressive number of Van Gogh´s oeuvre: roughly 110 works, including many masterpieces, now part of museum collections all over the world.
Stefan Koldehoff, geboren 1967 in Wuppertal, hat nach einem Studium der Kunstgeschichte, Germanistik und Politikwissenschaft zunächst als freier Journalist für FAZ, taz und WDR gearbeitet. Von 1998 bis 2001 war er Redakteur und zuletzt stellvertretender Chefredakteur des Kunstmagazins ART in Hamburg. Heute arbeitet er als Kulturredakteur beim Deutschlandfunk in Köln.