buchspektrum Internet-Buchhandlung

Neuerscheinungen 2017

Stand: 2020-02-01
Schnellsuche
ISBN/Stichwort/Autor
Herderstraße 10
10625 Berlin
Tel.: 030 315 714 16
Fax 030 315 714 14
info@buchspektrum.de

Gill Johnson, Mario Rinvolucri (Beteiligte)

Culture in Our Classrooms


Teaching Language through cultural content
2017. 104 S. 247 mm
Verlag/Jahr: KLETT SPRACHEN; DELTA PUBLISHING 2017
ISBN: 1-905085-21-4 (1905085214) / 3-12-501364-X (312501364X)
Neue ISBN: 978-1-905085-21-7 (9781905085217) / 978-3-12-501364-3 (9783125013643)

Preis und Lieferzeit: Bitte klicken


Culture in our Classrooms erkennt die Bedeutung, die die Kultur im Englischunterricht einnimmt und bietet Unterrichtsmaterialien, die Schülerinnen und Schüler durch ihre Relevanz motivieren. Über 80 leicht einsetzbare Aktivitäten helfen Ihrer Klasse:

für die Normen und Verhaltensweisen der Zielkultur sensibilisiert zu werden,
eigene und die Werte anderer besser zu verstehen,
andere Kulturen jenseits von Stereotypen zu sehen und zu verstehen.

Drei Teile beleuchten Theorie, Praxis und Entwicklung hinter der Thematik:

Teil A: Untersucht Definitionen von Kultur sowie die untrennbare Verbindung von Kultur und Sprache.
Teil B: Enhält eine Vielzahl an Aktivitäten, die die Schülerinnen und Schüler zur kritischen Auseinandersetzung und Diskussion ermutigen.
Teil C: Behandelt das Thema Kultur mit Blick auf die Lehrerausbildung und enthält 16 praxisnahe Übungen für das Lehrerzimmer.

Culture in our Classrooms acknowledges the role of culture in the English Language Teaching classroom and provides lesson content which is relevant, useful and engaging for students. Over 80 practical and easy-to-use communicative activities will help your students:

become aware of the target-culture norms and behaviours
understand better their own and other beliefs and values
see beyond stereotypes and empathise with other cultures

Culture in our Classrooms contains three distinctive parts which focus in turn on theory, practice and development:

Part A: Examines definitions of culture. The authors examine the beliefs behind behaviours, and reflect on the inextricable link between culture and language - suggesting that culture as ´classroom content´ involves students on many levels, enabling them to communicate about something deep, compelling and worthwhile.

Part B: Contains a wealth of activities which encourage critical thinking in students and communication between students. They involve students in reacting and reflecting, sharing and comparing - and are grouped into four chapters which foster cultural awareness, focus on the cultural connotations of language, formulate thinking frames for study and, finally, fix their attention on an English-speaking country.

Part C: Approaches culture in the context of Teacher Development and provides 16 practical exercises for staffroom sessions. The exercises span four major skill areas for personal and professional improvement - observation, listening, rapport building and empathy.